Frammåt!

Igår fick jag hem Divas dressyrsadeln, en brun Bates Caprilli och den passade utmärkt, självklart blev det lite dressyr på banan. Pia en god vän och vars hästar jag ridit i omgångar hjälpte mig och jisses vilken träningsvärk jag har idag.

Ska verkligen bli kul nästa vecka då Ann kommer och håller lite lektion. Ann har en hemsida: www.lillaornas.se för er som är nyfikna.

I stallet  står två boxar lediga. En häst fluttade till uppsala och en av stallet gamla herrar ska få vandra vidare. Usch... känns verkligen trist, han va i stallet redan på den tiden jag hade ponny. Han har ALLTID funnits där och har alltid varit lika snäll och go. Men nu vid 28 års older börjar han tunna ur och tackla av.. Fy..
Ska i alla bli spännande att se vilka hästar och ryttare som kommer till stallet! 

På tal om ponnytiden, tänkte de vore kul att de några av de ponnyer som passerat i min ungdom.


Härliga Freyja. En c -ponny som hade stor personlighet! Hoppade massa med henne och hon gjorte ALLTID sitt bästa.


Foxy, sista ponnyn jag hade. En d-ponny som var riktigt go! Otäck att hoppa men gick bättre i dressyren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0