Varför är de så skönare att rulla sig i lera och inte på gräs?

Ja den frågan kan man ställa sig... Efter gårdagens pass på banan (vilken stjärna!) blev de en rejäl tvättning, ryktning, frisering, lite pälsglans och ytterligare lite puts innan de vad dax för nattning. Hon gnistrade som en diamant i boxen!

Idag hade jag utsläpp och tog ut mitt fina sto i hagen då hon direkt efter hennes obligatoriska galoppsprång går raka spåret fram till den enda blöta, leriga och skitiga platsen i hela (stora) hagen, blänger på mej (och kunde nästan tyda ett litet illmarigt leende) innan hon med bestämdhet lägger sig och rullar båda sidorna MER än väl. Reser sig upp, ruskar av sig, blänger på mej igen innan hon går iväg och betar. 

Kan väl bara meddela att min lilla diamant mer ser ut som en gråsten men.. 


På Lördag kommer Wranack åka till Uppsala. Diva kommer med andra ord bli av med sin prins. Visserligen har Florist (Divas hagkompis) blivit brunstig och visar upp sin bästa sida inte bara för dom intresserade valackarna utan även för Diva som verkar mer förvirrad över hennes nu plötlsigt vänliga beteende istället för likasinnad. 

För övrigt ska ev Florist betäckas nästa år vilket vore toppen. Då blir de 3 föl 2011 förhoppningsvis om allt går som de ska! Blir mycket bus i hagen och kompisar att leka med!

Nu blir de plugg för mattes del innan de blir stgallet igen och ta reda på sin leriga häst....


Bild På Diva, jag och Frida 2009


Kommentarer
Postat av: frida

haha, låter typiskt diva ;)! Skönt att ni trivs så bra ihop. Nu har jag tagit hem hedda, jag kan mejla lite bilder på henne när jag har fått in dom i datorn. Hon är jättefin=) och hon brås på sin mor!

2009-09-03 @ 19:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0