Vår!

Sista 2 veckorna har varit toppen för mej och Diva. Vi har åkt iväg flera gånger till ridhuset (själva, hon är en pärla!) och vi har haft några riktigt bra pass. Sen har vi fortsatt med tömkörningen vilket även de gått toppen så länge ja INTE satt på svanskappan. Den gillade hon inte!

Träningen för Ricardo va toppen. Diva är duktig men de är inte lätt med en ryttare på ryggen som knappt kan höger och vänster än mindre sitta ner och hålla reda på allt! Men snart så! Är verkligen nybärjar nivå och ja MÅSTE öva min sits. Jag skulle behöva en svanskappa fäst i nacken istället för sadel så ja INTE lutar mej fram hela tiden! Men vi/jag kämpar på!

Nästa träning blir både fredag/lördag och eftersom de är min födelsedag och jag har den underbaraste sambon i mitt liv så betalar han en dag och ja de andra så vi kan vara med och trimma ordentligt! 1000:- / lektion är ganska mycket. Tur att han bara kommer vad 6:e vecka! men de är värt var enda öre! Känner verkligen förtroende för honom och han tycker Diva är en trevlig häst! Han ville testa henne nästa gång (bara hon håller?!).

Idag blev de en superhärlig klätter tur i skogen. Vi har inte varit där och klättrat sen långt före vintern. Är så fint i gammleskogen och där är de första stället man hittar blåsippor! Våren är verkligen här!

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Hon ser verkligen jättefin ut! kram!

2010-04-19 @ 16:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0