Om Diva inte är 100% bra

på återbesöket den 1/3 har ja nästan bestämt att hon ska betäckas. Hade varit kul med en egen uppfödning och hennes temeprament är någon att föra vidare! Bättre jobbskalle kan jag inte tänka mej. Ställer upp till 110%!
Eftersom jag inte gillar hoppning och Diva har helt okej gångarter blir de en gångartshingst.
Divas stam är dock raktigenom hoppinriktad.

Detta är några av hingstarna jag kollat på. Båda är Tullstorp hingstar. Unga och oprövade men fina och med bra temperament verkar de som vilket jag vill ha hos hingsten




f. 2006, 173 cm, exteriör 41 p.
AB-premierad 2010.
Bruksprovstvåa dressyr 2010.

Omdöme testryttare; mycket bra balans i uppförsbacke samt mycket bra galopp. Känslig, bra energi. Lätt att korta och länga sig.

United Krack C Flemmingh
Gicara II
Nessica T.C.N. Partout
Jessica
Iduna Esteban Wolfgang
Zanora
Ariada Heidelberg
STB-M Mariada





f. 2006, 169 cm, exteriör 41 p.
AB-premierad 2010.
Bästa 3-åriga gångartshingst 2009.
Bruksprovssegrare dressyr 2010.


Omdöme från testryttare: ”Fantastisk häst, superbalanserad, i uppförs-backe, härligt framparti, fin mun. Alltid öronen framåt – Alltid avspänd.”

Rascalino Rotspon Rubinstein I
St.Pr.St. Antalia
St.Pr.St. Velvet Velten Third
Wepp
St.Pr.St. Lorena Londonderry Lauries Crusador xx
Windsoor Queen
St.Pr.St. Welfenkrone Weltmeyer
St.Pr.St. Desdemona

Kommentarer
Postat av: Irene Karlsson

Hej! Fin blogg du har! Kul att läsa. Lycka till med hästen.

2011-02-11 @ 23:16:34
URL: http://discodancer-04.blogspot.com/
Postat av: Irene Karlsson

Hej! Fin blogg du har! Kul att läsa. Lycka till med hästen.

2011-02-11 @ 23:22:09
URL: http://discodancer-04.blogspot.com/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jag kan faktiskt inte uttala mig om solariet riktigt än då Tharon är den enda som solat under tiden jag vart där! Han har vart opererad och iofs är han väldigt mjuk när man rider o de märks inte att han stått! Men om det är pga solariet eller ej vet jag inte ;) han tycker iaf att det är väldigt skönt!

2011-02-12 @ 08:10:42
URL: http://Linneabrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0