Upp och ner....

Efter att ha varit i princip ohalt sedan första besöket på brunmåla samt helt ohalt efter besök två kom igår ett bakslag.. Efter en jätte fin tur i solen avslutade vi med några raka travsträckor i ridhuset. Hon kändes SÅ fin! Mjuk, balanserad, följsam och lyssnade kanon! Så vi skulle avsluta joggen och gå hem men skulle ta några varv i hö igen. Men när vi skulle byta varv började hon halta.

SKIT!!!!!!!

Jag gick av och promenerade henne hem. Då är hon HELT ohalt igen. Jag travade henne för han på grusvägen hem, Lika där. Ohalt. Ingen svullnad, värme, plus eller smärta. Smörje, masserade och lindade. Imorse var hon helt ren och fin, helt normalt och rörde sig  jättefint.

Nu känner jag mej så uppgiven... Vi har verkligen följt alla instruktioner till punkt och pricka och hon har verkligen varit fin hela tiden. Är detta något nytt? Är det den gamla skadan?
I morgon kommer equiterapeut Li Johansson. Ska be henne börja i ridhuset så får hon se hur hon rör sig. 
Ska även ringa Axel på brunmåla i morgon och kolla om vi ska fortsätta enligt ordination och flytta fram återbesöket eller om hon ska stå.
Samtidigt som man självklart inte ska rida en häst som har ont vet man ju inte om de är något som kanske ska ridas bort/stärkas upp?

Ahh... så tråkigt.. Men men, vi kämpat på ett tag till. Har börjat kolla upp hingstar igen. Bellagio på tullstorp ligger bäst till eftersom Ampere inte skulle varit helt okej på bruksprovet i år.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Linda!

Tråkigt att hon varit halt:( Men hon kan ju ha stukat sig i ridhuset nu om hon bara var halt precis då. Håller tummarna för att det löser sig!!

Kram frida

2011-03-20 @ 15:50:40
Postat av: Linda

Hej Frida! Ja tack, ja hoppas de är något sånnt.

Man blir alldeles hypokondrisk när de blir sånnt här... Hur går de med Hedda? Skicka gärna en bild!

Du ska inte upp och åka nå skidor/bräda i vår? Du/ni är så välkommna förbi!

2011-03-20 @ 17:45:01
URL: http://grannoxdiva.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja, det blir lätt att man känner efter för mycke istället:) Men det blir säkert bra. Det går jättebra, bara till att hoppa upp o rida. Hon är hur cool som helst. Men hon växer mycket nu så jag vet inte om jag ska visa henne på 3års eller ej. Ja jag har ju lovat att skicka bild, så det ska jag. Jag är lite dålig på att komma ihåg det!

Nu blir det USA i April , men kanske nästa år. Jag har en sambo som hemskt gärna åker skidor:)

Kram

2011-03-21 @ 23:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0